Internetimängud ja selle tehnoloogia arenevad aina edasi. Kunagi väga futuristlikuna tundunud film „Ready Player One” on VR-prillide kasvava populaarsusega pürgimas aina rohkem pärisreaalsuse poole. Suureneb inimeste hulk, kes veedavad rohkem aega ekraani ees, kui päriselu asjadega tegeledes.
Sõltuvustest rääkides tuuakse ennekõike esile just alkoholi- ja hasartmängusõltuvust. Viimasel ajal on eriti olnud päevakorras just narko ja nikotiiniga seotud teemad. Netisõltuvus ei jää aga inimesele tekitatud kahju poolest palju maha. Juba 2015. aastal leidsid Aviv Weinstein ja Michel Lejoyeux oma uuringus, et internetimängude sõltuvus sarnaneb ka lausa narkootikumide kuritarvitamisega.
Viis põgeneda põleva päriselu eest
Rasmus (22) kasvas üles peres, kus vanemad pidevalt rangelt kontrollisid, mida ta internetiavarustes tegi ja kellega suhtles. Poiss leidis aga pidevalt viise, kuidas vanemate kehtestatud reeglitest mööda hiilida. 15-aastaselt ostis ta vanavanematelt kogutud raha eest oma klassivennalt vana tahvelarvuti ning tõmbas sinna erinevaid mänge, mida ema-isa nende antud telefoni alla laadida ei lubanud.
Tema peamisteks mängudeks said IMVU ja Growtopia. Need on mõlemad online-mängud, mille põhimõte on tõsta oma karakteri „taset” ja suhelda teiste mänguritega. „Ma nautisin nendes mängudes ilmselt kõige rohkem seda, et sain seal olla keegi teine. Mul ei olnud päriselus eriti palju sõpru, seega ilmselt otsisin neid siis pigem sealt,” meenutab ta. „Seal oli neid mul isegi mingi hetk vist üle kahesaja.”
Kuna Rasmus mängis mõlemat mängu salaja, siis enamasti sai ta seda teha ainult öösiti. „Ma ootasin iga õhtu, et vanemad magama läheksid ja ma saaksin oma tahvelarvuti, mis muideks iga päev voodi ja madratsi vahel laadis, välja võtta ning mängida,” räägib ta. Poiss veetis oma netisõprade seltsis sageli aega seetõttu kuni varaste hommikutundideni. „Mäletan, kuidas vihkasin seda häält, kui hommikul linnud laulma hakkasid. Siis tundsin küll, et see, mis ma teen on vale, aga ega ma ei tahtnud lõpetada ka.”