Kunstihuvilised, visake nurka mõtted maalide ja NFT-de kokkuostmisest, sest uue aja kunstikollektsioonideks võivad saada hoopis uhked jalavarjud! Nii nagu kõik teised käega katsutavad teosed, muutub aja jooksul ka ketside välimus. Seda, kas lagunemist peatada ja väärtust säilitada on üldse võimalik, oskab kõige paremini öelda ketside edasimüüja Joonas Piir.
Joonas Piir on olnud ketsientusiast juba ligi kümme aastat ning neist neli on ta tegelenud peamiselt resell'imisega ehk edasimüügiga. See on lühidalt kokku võttes toodete vahendamine kasumi teenimise eesmärgil. Tema huviorbiiti on langenud peamiselt disainerrõivad, kaltsukatest pärit riided ja ketsid. Viimasele keskendub Piir hetkel kõige enam ning on tegelenud aktiivsemalt nende edasimüügiga juba neli aastat.
Mustmiljon valikut turul
Maailma suurima jalatsite tarnija ja tootja Nike tootmisesse kuulub üle 500 000 erineva jalanõustiili, rääkimata ülejäänud ettevõtetest, mistõttu kasvab valik meeletult suureks. Jalavarjude hinnad varieeruvad samuti: odavamad mudelid võib kätte saada 50–70 euroga, kuid kallimate ja haruldasemate mudelite hinnad võivad tõusta tuhandeteni ning läbi edasimüügi veel enamgi.
Ketside edasimüüja Piir tegutseb peamiselt ärilisel eesmärgil ja jälgib valikut tehes potentsiaalset müügiprotsenti, mis ta järelturul teenida võiks. „Tihtipeale istuvad paljud ketsid näiteks Sportlandi või Ballzy poelettidel, mille väärtus on järelturul tegelikult poehinnast suurem,” ütles ta. Endale kasutuseks ostab ta jalanõusid aeg-ajalt, mitte eriti tihti, kuna kodus hakkab koridor juba ketsihunniku alla mattuma.
Piir lisas, et on märganud tõusu Eesti ketsikandmise kultuuris ning aina enam on hakatud kandma kallimaid ja eksklusiivsemaid jalanõusid, et teistest eristuda.
Kui varem võis mitmeid mudeleid kätte saada alla saja euroga, siis tänaseks on hind pea kahekordistunud. Piir meenutab, kuidas ta just hiljuti ehmus Sportlandis valgete Nike Air Force 1 hinna peale, mis oli märkamatult tõusnud 170 eurole, samas kui varem sai selle mudeli kätte poole odavamalt. Kõige enam on ta just selle kindla mudeli seas näinud hinnatõusu, sest see on viimastel aastatel tõusnud eriti populaarseks. „Reseller'id, kes välismaal müüvad, otsivad korraga kokku tuhandeid paare Air Force 1, et neid oma klientidele müüa. Neid ei ole tõesti kuskilt väga saada,” ütles ta.