Aina rohkem näeb Eestis, kuidas juunis ilmuvad poelettidele tooted, millel on tavapärane kujundus asendatud vikerkaarevärvidega. Nimelt tähistatakse juunis pride month’i (ehk LGBT uhkuse kuud), mis on mõeldud LGBT-kogukonna tähistamiseks ja toetamiseks. Sel puhul avaldavad firmad oma toetust kogukonda sümboliseerivate värvitoonide kaudu. Esmapilgul siiras idee võib aga osutuda kapitalistlikuks näitemänguks, mille põhieesmärk on toetuse asemel tühipaljas kasumi teenimine ehk rainbow washing.
Rainbow washing’uga tegelev firma avaldab kväärkogukonnale toetust vaid näiliselt; tegelikult ei panusta see kogukonna heaolu parandamisse või suisa toetab LGBT-kogukonna vastaseid organisatsioone ja poliitikuid. Eesti keeles ei ole sellele terminile ametlikku vastet. Soovi korral võib aga kasutada näiteks väljendit „vikerkaarepesu“ või „vikerkaareeksitamine“ (võttes eeskujuks green washing’u ehk rohepesu). Osaliselt võib ametlik tähendus puududa selle tõttu, et meie ühiskond on mainitud kogukonna vastu pigem tõrjuv, näiteks peab Eesti inimõiguste leskuse andmetel eelmise aasta seisuga lausa 42 protsenti Eesti elanikest homoseksuaalsust vastuvõetamatuks.
Kuigi LGBT-kogukonnale tähelepanu juhtimine – kasvõi tootekujunduse kaudu – on tänuväärne, on sellel siiski ka suureulatuslik eetiline vastuolu. Pride month ning sellega seotud üritused on olulised, sest need teadvustavad ja tähistavad LGBT-kogukonda ning juhivad tähelepanu kogukonna ajalooliselt ebavõrdsele positsioonile ühiskonnas. Tehes sellest kaubanduspüha, kaotab pride month oma usaldusväärsuse ning minetab oma algse idee.
Makaronid vaid heteropaaridele
Eesti firmade seas ei ole nimetatud sündmuse tähistamine laialt levinud praktika, kuna kohalikud ettevõtted ei tunne, et vikerkaarevärviline disain kliente juurde kutsuks, vaid pigem vastupidi. Sellele vaatamata on vikerkaarepesusse kaasatud paljud ettevõtted, kelle tooteid ka Eestis igapäevaselt tarbitakse. Näiteks annetas autotootja Toyota eelmisel aastal ligikaudu 600 000 dollarit poliitikutele, kes võitlevad aktiivselt trans-inimeste õiguste vastu. Samaaegselt oli Toyota aga mitmete linnade pride-marsside suursponsor. Ebakõla karjub tugevalt vastu ning vasturääkivused firma finantsasjades ja moraalis valmistavad pettumust. Marsi sponsoreerimine võib Toyota silmis olla viis, kuidas korvata varem annetuste näol tehtud kahju. Firma pole aga kordagi avalikult maininud oma silmakirjalikku käitumist ega selle eest vabandanud.