Tartust paarikümne minuti kaugusel seisab mahajäetuna Kaagvere mõisahoone, millel oli enne ajalukku vajumist veel üks otstarve – see oli Kaagvere erikooli esimene õppehoone. Vabatahtlikult keegi sinna ei suundunud, tüdrukud määrati kooli vaid kohtuotsusega. Kunagi trotsi ja viha täis noored meenutavad nüüd täiskasvanuna raskeid aegu siiski positiivselt, isegi elumuutvalt.
Kaagvere erikool oli paljude problemaatiliste tütarlaste jaoks viimane võimalus tagasi ree peale saada. Kinnises internaatkoolis kehtisid karmid reeglid, mis olid vastukarva paljudele niigi katkistele tüdrukutele.
Õppetöö koolis sarnanes tavakoolidele ja vastas riiklikule õppekavale. Erines vaid selle poolest, et hea käitumise korral oli õpilastel võimalus osaleda väljasõitudel, milleks olid näiteks kinos- ja teatriskäigud või laagrid. Tavakoolis pidi sarnaste ürituste eest ise maksma, kuid Kaagveres rahastas neid riik.
Piret (nimi muudetud) saadeti erikooli 16-aastaselt peamiselt selle tõttu, et talle oli sattunud ümber halb tutvusringkond ning ta ei jäänud püsima üheski koolis, kuhu vanemad ta saatsid. „Ikka leidsin viisi kuidas oma nii-öelda „sõpradega'' ringi hängida,” lisas ta.
Sandra (nimi muudetud) saadeti kooli esialgu 14-aastaselt, kuid kohale mitteilmumise tõttu viidi ta sunniviisiliselt kohale 15-aastaselt. Otsus langetati sarnastel põhjustel nagu Piretil, kuid temal olid lisaks probleeme ka vägivallaga.
Esimene ehmatus
Alaealiste komisjonis, kus Piret erikooli määrati, ei mõelnud ta sellest esialgu midagi erilist, sest ei plaaninud ka seal koolis pidama jääda. Kuna õppetöö algus oli määratud tollest hetkest pooleteise nädala pärast, siis otsustas ta kodust minema joosta. Siiani ei oska ta täpselt öelda miks, aga tagasi koju naases ta õhtu enne Kaagverre minekut. Kuigi sõit kooli ei tekitanud temas endiselt suuri tundeid, jõudis reaalsus aga kiiresti kohale, kui ta mõistis, et on ise endale selle olukorra kaela tõmmanud. „Kui ema ära läks, siis oli pisaratemeri valla, ja teadsin, et tegelt see ei ole koht, kus ma olema peaks,” ütles ta.