Liikuvusekspert Marek Rannala tõdeb, et enne püsivate heade lahenduste rajamist on vaja linnaruumis katsetada. Sestap kiidab ta Põhja-Tallinnas loodud ajutisi rattateid, kuid laidab Tartu linnavalitsuse otsust jätta ära Riia tänava rattateede eksperiment.
Rannala on teedeinsener, kes ei mõtle nagu teedeinsener. Üle kümne aasta tagasi sai ta aru, et see, mis ta teeb, on vale. Nüüd samastub ta rohkem arhitektide kui teedeinseneridega, sest tema sõnul hoomavad arhitektid ruumi palju paremini. „Mõiste arhitekt või süsteemiarhitekt tähendab terviku tajumist. Sa ei ole kinni ainult liikluses või ühe lõigu läbilaskvuse tagamises, vaid tajud laiemalt ühiskonda, mõjusid, linnaruumi ja võrgustikke.”
Sa andsid eelmisel aastal intervjuu Sirbile, kus ütlesid, et meil oleks vaja ainult ühte head näidet Tallinna kesklinnas, et tõestada, et autostumist on võimalik vähendada ja see ei ole maailmalõpp. Kas aastaga on tekkinud kuhugi see üks hea näide?
Ei. See peab olema hästi mõjus koht. Mõnes mõttes on päris hea, et ta [intervjueerija Merle Karro-Kalberg] just selle väljavõtte ja selle pealkirja, selle rõhuasetuse tegi. Mille vastu ka näiteks Tartu Riia tänav põrkab, on avalik arusaamatus ja protest selle vastu, et ei ole ju võimalik. Kui me teeme head linnaruumi ja uut korraldust, siis me teeme seda kuskil äärelinnas ära peidetud kohas, nagu Tartus on tehtud Annelinn ägedaks ja mitmeid teisi kohti on ju ka siin ja seal. Laiemalt ei saada sellest aru: enamik ei näe, nad ei koge seda. Teiseks, see ongi tehtud sellepärast sinna, et see ei mõjuta autokeskset mõtlemist.