Trahvi maksta on odavam
Suvel linnast eemalviibimise tõttu pole väljastpoolt Tartut pärit tudengid veel hinnatõusust teadlikud. Kolmandal kursusel õppiv Kristiina arvas alguses, et hinnatõus jääb pigem mõne euro ringi, kuid mittetartlasele 50 protsendine hinnatõus on tema jaoks esialgu ehmatavalt kõrge. „Eelarvesse päris auku küll ei tekita, aga trotsi küll,” ütles ta.
Igapäevaselt bussiga sõitev tudeng Triinu rääkis, et hinda pole muudetud peaaegu 15 aastat ja kuigi palgad on hinnatõusule järele jõudnud, ei tähenda see, et tudengite toimetulek oleks sellevõrra paremaks läinud.
Abilinnapea arvab, et piletihind pigem ei ole tudengi jaoks kallis. „Kui vaadata, mis on üldine sissetulekute ja hindade kasv Eestis olnud, siis ühistranspordi pilet ei ole sellisel tasemel kulu, mis peaks hoidma tudengeid ühistranspordist eemal,” rääkis Tamm.
„Tartus on nii palju mittetartlasi, siin pole üldse arvestatud tudengite ja noorte huvidega,” arvas Triinu, kes ei oleks uskunud, et hinnatõus on kahekordne. Hinnatõusust rääkides tõi ta välja ka selle, et kasulikum on saada piletita sõitmise eest trahvi, kui maksta bussipileti eest. „Mul on tõesti mõistlikum saada see 20eurone trahv kord kvartalis, kui maksta iga kuu 20 eurot,” ütles Triinu. Tartus on kehtiva piletita sõidu eest mõjutustrahv 20 eurot, mis on sama palju kui 30-päevane noorte bussipilet – 19,4 eurot.
Uued tuuled ka rattaringluses
Lisaks staatuse ja asukohapõhisele erisusele muudeti ka rattaringluse piletisüsteemi. Kui varasemalt said kõik ühistranspordi perioodipileti ostjad automaatselt ka rattaringluse kasutusõiguse, siis nüüd on selle jaoks tehtud ühispilet.