KEILA TEEJUHT VOL.5 ⟩ Eriliseimad autod – mitte kõik neist ei ole jõkke lükatud

Foto: Mihkel Lappmaa / Markus Tamm
Copy

Eelmises kirjatükis tegime juttu Keila jõest ja sellesse lükatud autost. Seepärast on käesoleva kirjatüki teemaks Keila jõgi ja Keila autod. Keila elaniku kaks kõige olulisemat sümbolit. Muud veekogu keilakatel pole ja 40selt emaga elamine on okei, kuniks sul on vinge auto.

Jõepargis on küllalt hängitud. Ujumiskoht „Punane Vähk” on korda tehtud, kuigi ma ei usu, et seal virtsas keegi praegugi ujub, aga korda ta tehti. Keila Krahv ma arvan tõmbles viimati 90ndatel. Veel on jõepargi kõrval Tennokas, kus ei ole vähemasti Saue Pegasuse ajast saadik tennist mängitud. Seal asuvat skateparki on ainult lõhutud ja kunagi seal kõrval mätta otsas kulu põletatud. Enne kui aiad ette pandi, sai seal teha tegevust pargime autoga siia ja kuulame tümmi”. Hiljem siis: „Keegi kaine rool ka veel? Laulasmaale oleks vaja minna.” Selliseid kohti on veel, näiteks Haigla Kolmnurk, Selveri Parkla, Terkode juures. Veskite juures on ka kiirendusrada ja nii mõnigi võimsam pill on seal rekordeid teenud.

Mäletate aega, kui Fortnite’i asemel mängiti Runescape’i? Koolis peale tunde oli arvutiklassis „vaba arvuti” ja kõik fish’isid lobster’eid. Pooltel arvutitel Keylogger peal. Nii saigi Raivo endale kasutaja Meelis999 ja Madis kasutaja Timo1000. Kuidas see Keila jõega on seotud? Vot sellepärast, et Keilas Jõe tänaval elas noormees nimega Millimüüja. Päris nime ei tea, tal oli mingi vana pann, katkise esiklaasiga, ju ta selle Rune raha eest sai. Ja nüüd te mõtlete, et ja jah, mänguraha eest päris auto. Aga vot nii oli, see mees müüs Runescape’i miljoneid. Pakuks mälu järgi, et see summa oli 60 krooni = 1 miljon. Kui mõelda, et pakk Nexti maksis mingi 16 krooni, siis üks Rune miljon oli nelja suitsupaki raha. Tänasel päevalgi on see üsna suur summa. Jõe tänava teises otsas seisis aga ehtne Corvette.

Kui Millimüüja sõitis mingi vana pasaga, aga sina tahad näha Keila kõige uhkemat autoekspositsiooni, siis tarvitseb vaid Grossi poe kõrvale minna ja vaadata Antanase väljapanekut. Antanas – Carboss OÜ. Igast vingeid masinaid on seal ja neid vahetub pidevalt. Teine Keila kõige kõvem autovend on ilmselt Ao, tal pidavat olema 125 autot enne juhiluba ja mees diagnoosis juba 16aastaselt diagnoosimatuid vigasid. Varem võttis kõvasti sõna pagulasteemadel, võtab praegugi, aga hoopis positiivsemal toonil. Aitab koldesse kaubikuid saata ja otsib Ukraina lastele jalgrattaid. See mees on üks vinge driftija, Keila parim kindlasti, kas ka Harjumaa, ma ei tea.

Kunagi olla isegi Dodge Viperit Keilas nähtud. Kas sõitmas, ei oska öelda, aga Keva juures avariilisena küll. See kuulus ilmselt Argo Aderile, kui Keilast just kahte pauku pand Viperit polnud. Lugu oli selline, et Aderi kodutänaval sõitis Viperile kaubik sisse… Õnnetu lugu… Sellega kaasnes pikk kohtuasi, kus mehi süüdistati kindlustuskelmuses. Aivar Pilv sättis selle kenasti ära ja kriminaalasi lõpetati mõistliku menetlusaja möödumise tõttu. Tegelt oli Keilas üks Viper veel – Audi 80, numbrimärgiga „Vipper 1”.

Veel olla Kooli tänaval ühel tüübil E34 seeria bemm, millele 4liitrine V8 kapoti alla pandud. Võiks öelda, et Keila eriliseim bemm ja kui me räägime Keilast, siis on see päris kõva saavutus. Kirvega arvutades võiks öelda, et 60% Keila masinatest on bemmid. Isegi Antanasel pole sellist relva. Või kas on ikkagi kõige uhkem bemm? Tervisekeskuse vastas, Seitsmekate juures on üks vana seitsmene. Esimene keretüüp – E23. Selline oli Marty Macfly isal, peale seda kui Marty Macfly minevikus ära oli käinud. Ja Ao-l oli veel 8. seeria bemm. Seega tuleks Keilas korraldada läbi aegade uhkeima bemmi võistlus ja siis ole näha, mida sõltumatu žürii asjast arvab. Kuidas seda mõõta? Võistlusel on kaks kategooriat, esimene on rehvi toksimine. Ekspert toksib jalaga rehvi ja selle protsessi abil ütleb selgelt ära, milline bemm on parim. Teine kategooria on mendi eest ära sõitmine. Kes mendi eest ära saab, saab järgmisse vooru. Järgmises voorus sõidetakse uuesti mendi eest ära, aga seekord pole mendil enam forsseeritud mootoriga Škoda, vaid endal ka bemm.

Sealt Seitsmekate juurest liigume nüüd alla Selku juurde. Kunagi oli Selveri asemel leivatehas ja saiaputka. Lapsed käisid mööda leivatehase territooriumit kooli ja lasteaeda. Selkust mitte väga kaugel on Espak. Selle asemel oli üks suur mülgas ja hunnik ehitusprügi, lastele mängurõõmu, vanematele peavalu. Kui sealt lapsed koju läksid, haisesid nagu nagu… virts või soo. See koht lihtsalt haises. Vähemalt ei haisenud lapsed suitsu järgi ja mängisid sopaga, mitte tikkudega. Nüüd kunagise leivatehase juurest jookseb tee jõe äärde. Kui juba ujumiskohtade loetlemiseks läks, siis vaatame üle ka Jõepargi teisel pool raudteed asuvad ujumiskohad. Lubage tutvustada – Pommikas ja Sitakas. Sitakas oli neile, kes üle pea vees ujuda ei osanud. Pommikas aga oli sügav. Sitakas sitane, pommikas puhtam. Lihtne. Ja mis te arvate, mis seal jõkke oli lükatud – just, veel üks auto. Sedapuhku Sapakas. Miks, ei tea. Ja nagu Keila jõeäärsele kombeks, oli seal ka kõvasti karuputke. Kui mööda jõe äärt reoveejaama poole suunduda, näeb Keila ainsat koske, mitte Keila juga, mis Keilas ei asu, vaid Keila linnas sees asuvat kosekest. See on pisike, aga Keila ainus. Küllap peab see senini seal olema, karuputked aga mitte.

Tuleme jõe juurest üles Vasarasse. Vasaras on Harry ekspositsioon. Sealt võid täpselt näha, mis masinatega tal parasjagu tegemist on. Kunagi aga seisis Vasara tänava maja ees K.I.T.T – Knight Industries Two Thousand. Jep, rääkiv auto. Ei, isegi mitte tavaline Pontiac Trans-Am. See oli Ford Sierra, millele valgusriba külge oli pandud. See oli veel ajal, kui LED-e polnud, seega kõva sõna.

Kui juba Keila parimast driftijast Aost juttu tuli, siis tasub rääkida ka Drifti Svenist. Drifti Sven on lahenduste mees. Autot tal ei olnud. Aga no problem, only solution. Drifti Sven driftis rattaga. Ja mitte lihtsalt tavalise Sardaga, vaid veloga, millele oli neoonvalgusti raami põhjale kleebitud. Ja tema Rate.ee kasutaja? Bmw320ituning.

Lisaks Harryle, kelle autonäitus pidevalt Vasara tänaval avatud on, elas samal tänaval omal ajal ka Jan Uuspõld. Nagu te teate, siis näitlejad on pururikkad ja Jan Uuspõld nende seas. Sellepärast sõitiski tema Lamborghini Diabloga. Okei valetasin, Jan Uuspõld sõitis rolleriga. Ja on alust arvata, et joviaalsemas meeleolus võis teda näha ka Zorro kostüümis kihutamas. Mitte Antonio Banderas „Zorro”, vaid kosmonaut, spioon ja pühendunud kommunist Jaan Zorro.

Kus autosid parkida ja kus neid eksponeeritakse? Selle kohaseid näiteid on juba toodud. Aga kui tänavad ja sõprade majaesised välja arvata, siis peame rääkima ka sellest, kus autodega päriselt rallida.

1. Siin me räägime küll minevikus, aga ka leivatehas on minevikus, nii et lubage tutvustada – Vasalemma rallirada. Lihvitud kolvidega Mossega külg ees kurvi ja hiljem hüppad sinnasamma vette, pesed higist puhtaks. Nüüd saad seal ainult ujumas käia, rajale on betoonkamakad ette tõstetud.

2. Terkode sirge – Keila dragrace’ingu põhiline (ja ilmselt ainus) rada. Seal võid käia autot pildistamas, driftimas, kiirendamas. Uus asfalt maas, elumajasid lähedal ei ole, kedagi eriti segada ei saa.

3. Keila Krossirada – lükati kokku ümberkaudsete elanike mürakaebuste tõttu, olevat vist mitteametlik rada kah olnud. Autoga sinna ei pääse, aga motikaga saab lennata küll, ja kavalam mees, näiteks Drifti Sven oleks selle raja rattaga ka läbi teinud.

4. Laitse Rallipark – ei vaja tutvustamist, kuna tegu on ametliku kohaga, siis pole eriti huvitav. Välja arvatud see poodiumile tõstetud bemm…

5. Käesalu rada – vanakool. Vaadake Youtube’ist „Käesalu Drift”.

Ja teate, mis arengut nüüd Keilas oodata on? Keilas hakkavad 2026. aastal vesinikubussid sõitma. See on suur samm keskkonna arengusse, ainult et Keila on nii väike, et siin pole busse vaja ja kedagi ei koti need bussid. Hakkaks siin vesinkubemmid sõitma, oleks teine jutt. Kui Keilas tehakse sitaveest joogivett, siis tehakse siin vesinikubemm ka valmis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles