Kuigi mõjuisikute kultuur on kanda kinnitanud tänu erinevatele sotsiaalmeediaplatvormidele, ei ole see sugugi esimene kord, mil inimesed järgivad kellegi soovitusi või ostavad midagi, kuna keegi reklaamis seda. Varjatud koostööd on eksisteerinud ühiskonnas läbi aegade. Inimesed on aastaid pürginud mingi kõrgema ideaali, näiteks kuningliku perekonna poole. Ja mis oleks parem viis panna end kuninglikult tundma, kui kuningapere moodi välja nägemine või samade esemete omamine.
Üldiselt on mõjuisikuks olemist defineeritud läbi jälgijate arvu. Juba 12 aastat tagasi asutatud Instagrami algupäraseks eesmärgiks oli jagada lähedastele oma tegemisi piltide vahendusel. Kuigi põhifookus on mingis mõttes siiski jäänud alles, on Instagram ajas tohutult muutunud ning seeläbi muutnud ka üldist sotsiaalmeediamaastikku.
Kui Instagram saavutas keskpärase populaarsuse oli üldlevinud arusaam, et populaarsed kasutajad on mitme tuhande jälgijaga kasutajad. Toona ei olnud ka influencer turundus levinud, mistõttu koostööd tegid enamjaolt ainult need, kes olid ka väljaspool Instagrami kuulsad, näiteks lauljad või näitlejad.
Nii-öelda tavalistele inimestele avas Eestis ukse koostöödmaailma start-up Promoty, kelle loodud platvormil said ettevõtted ja instagrammerid leida partnereid. Start-up loodi neli aastat tagasi ning juba siis oli ettevõte üpris populaarne väikeste instagrammerite seas. Algusest peale on olnud Promotyl influencer’ile üks tingimus – tal peab olema vähemalt 1000 jälgijat. Kuid see number ei pruugi enam pädeda.
Instagrammis leidub mitmeid kasutajaid, kel on jälgijaid vaid paar tuhat, ent kes teevad samamoodi koostööd nagu suuremad kasutajad, kellel on jälgijaid mitukümmend tuhat. TikTok on pannud jälgijate küsimuse hoopis teise suurusjärku. Kui suurematel Eesti instagrammeritel on umbes 80 000 jälgijat, siis suurtel Eesti tiktokkeritel on üle saja tuhande jälgija. Näiteks Arija Helmveel, sotsiaalmeedias tuntud kui @roosabanaanike, on TikTokis üle 150 000 jälgija ning üle seitsme miljoni like’i. Fredi Pärsil, tuntud kui @readyfredi, on lausa üle miljoni jälgija ning ka postitustele on kogunenud mitu miljonit like’i.