Hariduse omandamine tulevikus – mis edasi?

Artikli foto
Foto: Illustratsioon: Andre Taal

Aasta kodukontoris, kodu-klassiruumis ja üldse digiruumis. Justkui sunniviisiline digipädevuste arendamine on toimunud kõikjal – kas ka koolis?

Tunde viiakse läbi veebiseminaride keskkondades nagu Zoom ja Google Meet. Viirusega seotud piirangud hakkavad leevenema ja koolilapsed saadetakse tagasi koolipinki nühkima. Kui koroonapandeemia alguses oli palju segadust koolides tehnoloogia kasutamisega, siis nüüd on olukord paranenud ning koroonakriis arendas õpetajate digipädevusi rohkem kui mõni koolitus.

Mis saab tavapäraseks muutunud harjumustest edasi? Mitmed koolid ei luba õpilastel kasutada oma nutiseadmeid isegi vahetunnis, kuid järjest rohkem koole on hakanud neid siduma oma õppetööga. Eestis on tahvelarvutid igapäevases õppetöös kasutusel näiteks Tallinna Reaalkoolis, Tartu Erakoolis, Tarvastu Gümnaasiumis ja mitmes teises veel. Milliseid tagajärgi võib kaasa tuua olukord, kus juba 1. klassi õpilane peab tundides kasutama seadmeid, mis ei pruugi õpilase tervisele hea olla?

Tagasi üles