Sotsiaalmeedias teiste inimeste tarbimisotsuseid mõjutades raha teenivad mõjuisikud (ingl influencers) võivad lisaks uue smuutisegu ostmisele ka muudmoodi enda jälgijatele mõju avaldada. Ühismeedia annab võimaluse jagada oma seisukohti suurele hulgale kaasmaalastele absoluutselt kõige osas. Kas ja kui palju peaksid mõjuisikud aga oma sõnade eest vastutama?
Tellijale
Mõjuisikud. Kus algab ja lõpeb vastutus? (2)
Sotsiaalmeedia mõjuisikute vastutus puudutab praegu peamiselt nende tegevust reklaamivallas. Teadagi teevad suunamudijad koostööd erinevate ettevõtete ja organisatsioonidega, reklaamides nende tooteid või teenuseid. Valesti tehtud reklaami puhul saab neid korrale kutsuda Eestis kehtiva reklaamiseaduse alusel. Asja lihtsustamiseks on Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) töötanud välja ka spetsiaalse juhise, millest suunamudijad saavad reklaamide tegemisel lähtuda.