Veel 10–15 aastat tagasi valis keskmine Eesti laps karastusjookidest Kellukese või Limpa limonaadi. Pilt muutus, kui suurele turule jõudsid energiajoogid – limonaadi ja Coca-Cola kõrvale tulid erksate värvidega ja erinevate disainidega purgid, mille peal on kirjas juhtlaused stiilis „elustab keha ja vaimu”. Neid purke on keeruline tähelepanuta jätta. Eriti siis, kui nende reklaamikampaanias osaleb sinu lemmiksportlane.
Tellijale
Uue põlvkonna limonaad – kahjulik mõju ja kättesaadavus.
Maaeluministeeriumi toidu üldnõuete büroo juhataja Katrin Lõhmus seletab mõistet „energiajook“ järgmiselt: „See on turunduslik väljend karastusjoogile, mis sisaldab tavaliselt süsivesikuid, vitamiine, kofeiini ja teisi toimeaineid, nagu näiteks tauriini, kreatiini, glükuronolaktooni. Energiajoogil puudub definitsioon õigusaktis ja seda oleks ka väga keeruline universaalsel tasemel sõnastada.”